top of page
ŠPONDR CMS, spol. s r. o.
ŠPONDR CMS, spol. s r. o.
ŠPONDR CMS, spol. s r. o.
+420 549 274 502
spondr@spondrcms.cz
+420 549 274 502
spondr@spondrcms.cz
+420 549 274 502
spondr@spondrcms.cz
+420 549 274 502
MAZÁNÍ OKOLKŮ KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Oblast užití
MAZÁNÍ OKOLKŮ KOLEJOVÝCH VOZIDEL
OŠETŘENÍ HLAVY KOLEJNICE (Top Of Rail)
POTŘEBNÉ HNACÍ ENERGIE AŽ O 15 %
Mazání okolků - nahoru
SNÍŽENÍ
TŘENÍ MEZI KOLEM A KOLEJNICÍ AŽ O 80 %
HLADINY HLUKU, OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
TRADICE: TISÍCE ÚSPĚŠNÝCH REALIZACÍ, ŘEŠENÍ PRO VŠECHNY TYPY KOLEJOVÝCH VOZIDEL
PŘÍZNIVÁ CENA: DÍKY REALIZOVANÉMU MNOŽSTVÍ A ZVÝŠENÉ PRODUKCI JE SYSTÉM CENOVĚ VELMI VÝHODNÝ PŘI ZACHOVÁNÍ KVALITY NĚMECKÉHO VÝROBCE
DELIMON
ŠPONDR CMS
KVALITA: V RÁMCI VÝHRADNÍHO ZASTOUPENÍ V ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLICE SPOLEČNOST ŠPONDR CMS SPOLUPRACUJE S PŘEDNÍMI VÝROBCI, DOPRAVCI A PROVOZOVATELI KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Reference - okolky
SPLŇUJE VEŠKERÉ DRÁŽNÍ PŘEDPISY
VYNIKAJÍCÍ REFERENCE OD ODBĚRATELŮ
STOVKY ÚSPĚŠNÝCH REALIZACÍ
TISÍCE ÚSPĚŠNÝCH REALIZACÍ
MOŽNOST I DODATEČNÉ MONTÁŽE
VARIABILNÍ DLE PŘÁNÍ ZÁKAZNÍKA
NOVĚ REALIZOVANÉ PROJEKTY
S-BAHN provozovaný v Chemnitz, výrobce ŠKODA TRANSPORTATION, osazeno mazáním okolků DELIMON, typ BPK + DP-M, 2 snímače hladiny, dodáno ŠPONDR CMS.
Lokomotiva EFFISHUNTER, výrobce CZ LOKO, osazeno systémem mazání okolků DELIMON, typ BPK + DPM, 6,5 l, 2 trysky, 1 dělič, dodáno ŠPONDR CMS.
TRAMVAJ 26T výrobce ŠKODA TRANSPORTATION, určená pro město Miškolc.
Osazená mazacím systémem DELIMON, typ BPK s kompresorovou jednotkou pro vlastní výrobu tlakového vzduchu. Součástí dodávky byly speciálně upravené (odlehčené) postřikovací trysky.
Dodáno ŠPONDR CMS.
Příklad instalace trysky nad okolek kola lokomotivy. Součástí dodávky může být i držák trysky umožňující její přesné seřízení a nasměrování. Pro usnadnění montáže tryska disponuje více otvory pro připojení přívodního potrubí.
Aplikační trysky jsou vyráběny dle požadavků zákazníka. V případě aplikace pro oboustranný nástřik (tramvaje) se instaluje oboustranná tryska (vyrobená z jednoho kusu s dvěma vývody mazací směsi. Základním předpokladem pro výrobu je zachování nízké hmotnosti.
Představení systému -okolky
PŘEDSTAVENÍ SYSTÉMU
dělič množství
filtrregulátor
manometr
kohout
nádrž s čerpadlem a elmag. ventilem
postřikovací trysky
postřikovací trysky
řídicí systém vozidla
Regulace funkce na základě:
ČASU JÍZDY
např. každých 8 vteřin
UJETÉ DRÁHY
např. každých 600 metrů
KOLEJ. OBLOUKU
např. <60 metrů v poloměru
NATOČENÍ NÁPRAVY
dle detekce vychýlení
SOUŘADNIC GPS
přesně určené body na trati
Řídicí systém vozidla dá impuls elmag. ventilu ke spuštění mazacího cyklu. Tlakový vzduch uvede do chodu dávkovací čerpadlo v nádrži, které do proudícího vzduchu uvolní určené množství mazací látky, které je dále unášeno k děliči množství, rozděleno 1:1, a dále do postřikovacích trysek. Následně je směs vzduchu a maziva nastříknuta na okolek.
Dávkovací čerpadlo následně nasaje další dávku maziva připravenou k uvolnění do systému při dalším mazacím cyklu.
Množství mazací látky (aplikované na okolek) lze tedy korigovat počtem impulzů pro elmag. ventil. Zde je možné nastavit přesný počet impulsů v závislosti na čase, ujeté dráze (zavisí na možnostech řídicí jednotky vozidla), dále pomocí senzoru odstředivé síly v kolejových obloucích, případně pomocí signálu GPS, který spouští mazací systém před kolejovými oblouky.
Lokomotivy - okolky
LOKOMOTIVY / S-BAHN
Kde je možné využít tlakového vzduchu ze zařízení
KOMPAKTNÍ, ODOLNÉ PROVEDENÍ
KOMBINACE DÁVKOVACÍHO ČERPADLA A NÁDRŽE S PŘÍSLUŠENSTVÍM
MOŽNOST PŘIDÁNÍ HLADINOVÉHO ČIDLA
VARIABILNÍ OBJEM NÁDRŽE, AŽ DO 13 LITRŮ
OVLÁDACÍ VENTILY - 1 NEBO 2 KS DLE POČTU MAZANÝCH NÁPRAV
čerpadlo DP-M
DÁVKOVACÍ ČERPADLO DP-M
TRYSKA
DĚLIČ
NÁDRŽ S DÁVKOVACÍM ČERPADLEM DP-M
Tramvaje - okolky
TRAMVAJE / METRO
KOMBINACE DÁVKOVACÍHO ČERPADLA A NÁDRŽE S PŘÍSLUŠENSTVÍM A KOMPRESOREM PRO SAMOSTATNOU VÝROBU TLAKOVÉHO VZDUCHU
OD BPK S DP-M SE LIŠÍ KONSTRUKCÍ VHODNOU PRO UMÍSTĚNÍ ZAŘÍZENÍ DO KABINY ŘIDIČE - POD SEDADLO ATD.
MAZÁNÍ OKOLKŮ SNIŽUJE HLUK, HLAVNĚ KVÍLENÍ V ZATÁČKÁCH, COŽ JE ŽÁDOUCÍ HLAVNĚ V KONEČNÝCH STANICÍCH VE MĚSTECH
DO-P - okolky
STARŠÍ SYSTÉM - DO-P
Řešení s tlakovou nádobou
MAZIVO JE PŘIVÁDĚNO Z TLAKOVÉ NÁDOBY K SAMOSTATNÉ DÁVKOVACÍ JEDNOTCE DP-P. DÁLE ROZVEDENO PŘES DĚLIČ K TRYSKÁM.
SYSTÉM JE STÁLE INSTALOVÁN NA MNOHA TYPECH VOZŮ V ČR I SR
TOTO ŘEŠENÍ BÝVÁ V PRAXI NAHRAZOVÁNO SYSTÉMEM RAILJET S BEZTLAKOU NÁDRŽÍ.
DÁVKOVACÍ ČERPADLO DO-P
DOTAZ - Okolky
bottom of page