ŠPONDR CMS, spol. s r. o.
ŠPONDR CMS, spol. s r. o.
ŠPONDR CMS, spol. s r. o.
+420 549 274 502
spondr@spondrcms.cz
+420 549 274 502
spondr@spondrcms.cz
+420 549 274 502
spondr@spondrcms.cz
+420 549 274 502

MAZÁNÍ V KOLEJOVÉ DOPRAVĚ





NEZBYTNÁ SOUČÁST KOLEJOVÉHO VOZIDLA
Efekt přítomnosti mazací látky mezi kolem a kolejnicí drážního vozidla je zkoumán od 70. let 20. století. Velmi záhy se experimentálně ověřil předpoklad, že její přítomnost snižuje tření, opotřebení a násobně prodlužuje životnost kol.
Společnost DELIMON následně vyvinula první zařízení mazání okolků, označený jako Delimon RE, který si velmi brzy získal příznivce výrobců i provozovatelů kolejových vozidel a objevil se i v tehdejším ČSSR, kde se licenčně vyráběl a byly jím osazeny stovky lokomotiv. Mezi drážními pracovníky je dodnes zažitý termín Delimonka.
Zařízení prošlo do dnešní doby modernizací, nicméně původní systémy Delimon RE nalezneme stále na mnoha lokomotivách v České republice i na Slovensku.
REFERENCE A VÝHODY SYSTÉMU DELIMON
Výrobce DELIMON (nyní pod značkou BijurDelimon) působí na přední pozici v oboru desítky let, za které si získala celosvětový respekt zejména díky velmi vysoké kvalitě provedení systémů, které splňují nejpřísnější drážní normy a svou odolností a životností daleko přesahují běžné standardy.

>> POSKYTUJEME KOMPLEXNÍ SLUŽBY <<
- Zhodnocení možností a technický návrh zdarma.
- Využití bohatých firemních zkušeností při nastavení a optimalizaci systému.
- Bezplatná asistence při montáži prvního kusu a zaškolení obsluhy.
- Okamžitá skladová dostupnost většiny prvků a náhradních dílů.

>> OVĚŘENÁ KVALITA A SPOLEHLIVOST <<
Za kvalitou našich výrobků si stojíme. Důkazem je poskytování nadstandardní záruky na všechny prvky zařízení. Systémy splňují evropské i světové drážní normy, jsou certifikovány a testovány pro provoz v nejnáročnějších podmínkách. Velmi krátkou návratnost investice deklarují provedené analýzy LCC a vynikající hodnoty MTBF apod.

>> CELOSVĚTOVÁ PŮSOBNOST <<
BIJUR DELIMON INTERNATIONAL je v současné době globální společností s hustou sítí distributorů a obchodních zastoupení, které nalezneme na všech kontinentech. Je proto samozřejmostí zajistit dodávku náhradních dílů i případný servis kdekoli na světě. Český a slovenský trh exkluzivně zastupuje přes 25 let společnost ŠPONDR CMS.

>> REFERENCE - ŘEŠENÍ BEZ OHLEDU NA POČET KUSŮ <<
Mezi naše zákazníky patří nejen velké společnosti jako ČESKÉ DRÁHY, ŠKODA TRANSPORTATION nebo CZ LOKO, ale i podniky s vlečkovým provozem nebo drobní dopravci. Vzhledem k obrovskému množství realizovaných projektů jsme schopni nabídnout konkurenceschopnou cenu i při zachování špičkové kvality.
PŘEDSTAVENÍ SYSTÉMU RAILJET - NEJNOVĚJŠÍ S BEZTLAKOU NÁDRŽÍ
Mazací systém se vyznačuje vysokou variabilitou použitých prvků. Velkou výhodou je kompaktnost agregátů, kdy jsou v jednom místě sdruženy všechny funkční prvky. Z důvodu respektování zástavbových rozměrů je však možné prvky instalovat samostatně.
ZÁKLADNÍ MAZACÍ AGREGÁT

-
Nádrž maziva
-
Dávkovací čerpadlo
-
Elektromag. ventil
NEBO
S VÝROBOU TLAK. VZDUCHU

-
Prvky základního systému
-
Vzdušník
-
Kompresor


Dělič
množství

Trysky

Ošetřená náprava
ŘÍZENÍ PROBÍHÁ NA ZÁKLADĚ IMPULSU Z ŘÍDICÍHO SYSTÉMU VOZIDLA. ZVOLENÝ ZPŮSOB ZÁVISÍ NA CHARAKTERU PROVOZU


ČASU JÍZDY
např. každých 8 vteřin
UJETÉ DRÁHY
např. každých 600 metrů

KOLEJ. OBLOUKU
např. <60 metrů v poloměru

NATOČENÍ NÁPRAVY
dle detekce vychýlení

SOUŘADNIC GPS
přesně určené body na trati
>> KOMPAKTNÍ KONSTRUKCE: Nádrž sdružuje všechny hlavní funkční prvky, dávkovací čerpadlo, elektromagnetické ventily, hladinová čidla ad. v jeden celek.
>> VYSOKÁ ODOLNOST: Díky kompaktní konstrukci je nádrž vysoce odolná vůči vnějším vlivům. Je možné dodat zařízení i s vyšším stupněm krytí (např. IP68).
>> BEZŮDRŽBOVÝ PROVOZ: Zařízení nevyžaduje žádnou speciální údržbu. Čerpadlo, dělič i trysky jsou designovány tak, aby v nich mazivo nezasychalo.
>> VARIABILNÍ, STAVEBNICOVÉ PROVEDENÍ: Všechny prvky systému jsou snadno vyměnitelné a nahraditelné za použití běžného dílenského nářadí.
>> POUŽITELNOST I PRO ToR: Uvedený systém zvládne i ošetřit hlavu kolejnice (systém ToR). Vzhledem k vyšší spotřebě se užije DP-M s dávkou 250 mm3.
Příklad variabilty systému: 1 nádrž 8 kol.

Na obrázku je příklad nádrže se 2 čerpadly s 4 vývody pro ošetření až 8 kol z jednoho místa.
VÝBĚR Z PROJEKTŮ REALIZOVANÝCH V ČR
Výrobce DELIMON (nyní pod značkou BijurDelimon) působí na přední pozici v oboru desítky let, za které si získala celosvětový respekt zejména díky velmi vysoké kvalitě provedení systémů, které splňují nejpřísnější drážní normy a svou odolností a životností daleko přesahují běžné standardy.
STARŠÍ SYSTÉMY
SYSTÉM DELIMON RE
STLAČENÝ VZDUCH
TLAKOVÁ
NÁDOBA S
MAZIVEM



MAZIVO
Směs mazivo-vzduch vzniká až v trysce. Do ní je mazivo přiváděno z tlakové nádoby.
Nevýhodou systému je relativně těžká tryska, která je umístěna nad kolem.
Při delším odstávce dochází k zasychání maziva v trysce a k jejímu následnému zablokování
SYSTÉM DELIMON DO-P
Směs mazivo-vzduch vzniká v dávkovacím čerpadle DO-P, která je přes dělič vedena do konstrukčně jednoduché a relativně lehké trysky.
Nevýhodou je stále přetrvávající nutnost použití tlakové nádoby. Z toho důvodu bývá nahrazován systémem s beztlakou nádrží.
STLAČENÝ VZDUCH
MAZIVO

TLAKOVÁ
NÁDOBA S
MAZIVEM
SMĚS MAZIVO-VZDUCH

